divendres, 6 de juliol del 2012

"Cupcaques" de plàtan i xocolata

Avui presento la prova 1: cupcaques de plàtan i xocolata. (cupcaques per com m'ha quedat la cobertura, clar. A més, són de xocolata! XD)


Aquests d'aquí són els meus primers cupcakes i m'han quedat una mica xurros...
Crec que m'han quedat així perquè la mantega estava una mica fosa... I és preferible que estigui tirant a freda
(mirar preguntes/respostes de la mestra dels cupcakes:

Crec que repetiré l'experiència (s'ha d'aprendre dels errors).
Cal comentar que vaig modificar una mica la recepta, perquè no tenia suficient sucre glass a casa. Però en la meva opinió, van quedar "sobredolços" tot i haver posat menys sucre. La cobertura crec que ha de ser un petit detall i no el tret característic de la magdalena, ja que al final, acabes menjant una bomba de sucre i de massa de magdalena en menges poca...
És per això que, d'ara en endavant, faré més cupcakes però intentaré posar menys cobertura pq simplement, no m'agrada.

Ingredients (per 20 cupcakes, en el meu cas fets amb motlles de silicona):
~ Massa:
- 175g de farina
- 125g de mantega (desfeta)
- 150g de sucre
- 2 ous
- 4 plàtans
- 1 cullerada sopera d'extracte de vainilla
- 2 cullerades de cafè de llevat
- 1/2 culleradeta de bicarbonat
- 1/2 culleradeta de sal
~ Cobertura:
- 125g de mantega
- 400g de sucre glass (jo en vaig acabar posant uns 275g o per allà pq era el que em quedava al pot)
- 1 cullerada sopera de vainilla
- 85ml de llet
- 70g de cacau en pols

Procediment:
· Per començar hem d'aixafar tots els plàtans amb una forquilla i fer una pasta, com si fos un puré.
· En un altre bol hem de batre la mantega fins fer-ne pomada i tot seguit hi afegirem el sucre, tamisat, fins que quedi tot ben integrat.
· A continuació, incorporem els ous un a un i, seguidament, el puré de plàtan.
· Llavors, hem d'anar afegint la farina lentament, juntament amb el llevat, bicarbonat, la sal i la vainilla i hem de mesclar-ho tot fins obtenir una mescla homogènia.
· Per acabar hem d'omplir 3/4 del motlle amb la massa obtinguda i els haurem de coure al forn, prèviament preescalfat a 180º, durant 20 minuts.
· Després els haurem de deixar refredar en una reixeta.
· Per fer la cobertura primer hem de batre la mantega amb la meitat del sucre glass (tamisat) i el cacau (tapant la batedora ja que sinó ompliríem la cuina de sucre i cacau en pols).
· A continuació hem d'afegir la llet i l'extracte de vainilla.
· Finalment afegim el que quedi de sucre glass i ho batem tot durant uns 4 minuts o bé fins que quedi la mescla homogènia.

Ho hem decorat, la Júlia i jo, amb estrelletes de sucre.


Bon profit!
Són realment una delícia, la llàstima és la presentació ^^" Però bé, és la prova 1, les pròximes segur que em quedaran millor :D

1 comentari:

Jordi ha dit...

a jo aquestes cupcaques em fan més gola que no ses des carrer aquell ple de hèvits... Ara no en record es nom :S Tallers!!!

Així que en tornar a Catalunya no m'importarà menjar-ne algun dia :)

Per cert... Aquell "pq" que has escrit és estilístic o és una mala influència dels sms? (ho sent, no puc evitar-ho).



Tenc fam de dolços :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...