dimecres, 25 de juliol del 2012

Orgasme de xocolata

Aquesta recepta pot prendre altres noms com: Mort per xocolata, Bomba de xocolata calenta, Tempesta de xocolata, Passió per la xocolata, Chocolat seduction, Soufflé de xocolata, Volcà de xocolata, Paradise de xocolata...
Però en definitiva, tots aquests noms només fan referència a l'excel·lent recepta patentada per Michel Bras sota el nom de Coulant de xocolata, per això cada cuiner li dóna un nom diferent.
La paraula coulant és d'orígen francès i només vol dir "que raja" referint-se a la xocolata desfeta que cau de l'interior.



Ja vaig venir a Formentera amb l'intenció de fer aquest postre... Vaig carregar la maleta de motlles, sucre glass, màniga pastissera... El que es fa per l'amor a la cuina (i al Jordi, hahaha)


Ingredients (6 coulants):
· 6 ous
· 150g de sucre glass
· 200g de mantega
· 110g de farina
· 220g de xocolata negra (jo ho he fet amb xocolata amb llet)
· 5g de cacau en pols (1 cullerada sopera)
· un pessic de sal

Procediment:
- Per començar hem de mesclar la mantega (ha d'estar amb textura pomada) amb el sucre glass fins que quedi una massa homogènia.
- Seguidament haurem d'afegir els ous, un a un, i batrem bé.
- Llavors agregarem la farina, tamisada, i batrem fins incorporar-la a la massa.
- A continuació incorporarem la xocolata fosa, al bany maria, el cacau en pols i la sal.
- Un cop mesclats tots els ingredients, haurem de repartir la massa en els motlles.
- Ara bé el pas més important: introduir els motlles al congelador o bé refredar a la nevera durant 12h aprox. (Jo ho vaig deixar a la nevera, tenia el congelador ple de gelats hahahaha)
- Finalment s'ha de coure durant uns 15min aproximadament en el forn preescalfat a 200º. Per saber si el coulant ha quedat cuit s'ha de punxar la massa amb un escuradents el més a prop possible del motlle ja que al centre ha de quedar la xocolata fosa.



Bon profit! :D

1 comentari:

Montse Palau { entre núvols de cotó } ha dit...

Oooh!! M'encanten els coulants!!! mmm... només veure'l ja se'm fa la boca aigua...! Jo també n'he fet algun cop i queden boníssims!!!
Petoneeets!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...