diumenge, 18 de novembre del 2012

Coca amb pebreres

Aquí tenim la primera recepta del llibre "¡Bon profit! Libro de cocina ibicenca" d'en Juan Castelló Guasch, escrit al 1971.
Quan torni a Formentera me n'apuntaré moltíssimes més! De fet, he de confessar que avui volia cuinar Coca amb Sobrassada de Formentera... Però acabo de descobrir que no me la vaig apuntar ^^" Em feia tanta gola, que estic una mica trista, hahaha
(Encara recordo el primer cop que vaig tastar-la a casa del patrí d'en Jordii... L'havia feta sa tia Neus i era una delícia! He de confessar que no em va cridar pels ulls... La vaig trobar poc atractiva visualment, (jo menjo pels ulls) però quan es va acabar la coca de pebrera vaig haver d'atacar la de sobrassada. Vaig lamentar no haver-ho fet abans! Estava... BUF! Des de llavors, sempre menjo primer la de sobrassada :P)


En fii, avui tindrem coca de pebrera, és obligatòria pels amants dels pebrots com jo. És també una coca molt típica d'allà (si no m'equivoco les més comunes són: coca de pebrera, de trempó (verduretes) i de sobrassada).
Totes estan boníssimes :) Sempre tinc problemes per escollir quin tall agafo primer ^^".

És la primera vegada que faig la massa de coca a casa... He patit per fer-la, se m'enganxava per tot arreu u___u Crec que ha sét per un excés d'aigua... Però no hi ha res que l'experiència no curi.

Ingredients:
  • 4 pebrots vermells
  • 500g de farina
  • una gotet d'oli
  • l'aigua necessària (nosaltres hem posat 4 gotets d'aigua, però creiem que ens hem passat... Era la nostra primera coca amb la massa feta per nosaltres.)
  • sal
  • oli
  • olives negres
  • 2 alls i un manadet de julivert per fer una picada

Fotos abans i després de coure, respectivament.
La foto de l'esquerra és la de pebrera i la de la
dreta és igual però amb tonyina (i abaix, ma mare
hi va posar anxoves quan ja havia fet la foto) 

Procediment (extret literal del llibre):
Asénse media docena de pimientos rojos, pelénse y corténse a tiras. Con medio quilo de harina, una tacita de aceite, el agua necesaria y un polvillo de sal hagáse la masa algo dura y extiéndase en el molde. Colóquese sobre ella las tiras de pimientos asados, entre las quales pueden colocarse algunas tajadas de pescado, previamente sofritas, y unas aceitunas negras, cubierto todo a su vez por una abundante picada de ajos y julivert. Riéguese abundantemente de aceite y métase en el horno por espacio de media hora a fuego no muy vivo.

Bon profit!


nota 1: La massa que ens ha sortit era molt mala d'escampar, ja que era molt enganxifosa (potser per un excés d'aigua, potser perquè encara havíem de pastar-la més... No ho sé XD Era la nostra primera vegada); així doncs, l'hem repartida en dos motllos ja que no en teníem cap de prou gros (hauria quedat d'un gruix excessiu...)
nota 2: Després de tenir els pebrots cuits i freds, en comptes de tallar-los a tires, els hem tallat en trossets petits i els hem mesclat amb la picada d'alls i julivert. Així, tot queda més uniforme i més ben repartit.
nota 3: Quan hem escampat tot el pebrot amb la picada, l'hem de regar amb oli i afegir-hi sal.
nota 4: El vam coure al forn preescalfat a 180º durant 45 min, va quedar molt torradeta i cruixent. Ara bé, ja ho he anat dient reiterades vegades, la massa ens va quedar una mica rara, així que imagino que amb menys temps (en una massa "normal" XD) també s'hauria cogut.
nota 5: Nosaltres = jo embrutant-me i en Jordi fent suport moral.
nota 6 (i última): La mare d'en Jordi fa la coca força diferent, així que la pròxima vegada que pengi la coca serà en una versió força millorada, hahaahh ^^

3 comentaris:

Fórmules Culinàries ha dit...

Molt interessant aquest llibre! Estarem esperant més receptes!!
Segur que ara que heu provat de fer vosaltres la massa ja no la tornareu a comprar, i és q està molt més bona!
ptns!!

Miquel ha dit...

interesante este libro y la primera receta es muy buena,me encanta esta coca¡¡
peto

JUEGO DE SABORES ha dit...

Genial para cenas improvisadas!!
http://juegodesabores.blogspot.com.es/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...