divendres, 7 de desembre del 2012

Codonyat casolà amb torrades i formatge

L'altre dia, endreçant la compra vaig descobrir sota una gran quantitat de fruita, un parell de codonys que encara tenia de l'última visita a Formentera.
Havia d'aprofitar-los aviat ja que començaven a fer mala cara; així que vam optar per la via més ràpida i senzilla: Fer-ne codonyat!
Després d'haver-ne tastat el casolà, no crec que mai més el compri ja fet, és infinitament més bo el de casa!

Ingredients:
  • 1 kg de codonyat
  • 1 L d'aigua
  • 750 g de sucre
  • suc d'una llimona
Aquí tenim la relació d'ingredients que s'ha de seguir per fer un bon codonyat. Jo disposava de 350 g de codonyat (trossejat, pelat i sense os), així que vaig posar 350 mL d'aigua, el suc de mitja llimona i aproximadament 250 g de sucre.

Procediment:
  1. Per començar hem de rentar i pelar els codonys. És una feina difícil ja que els codonys són molt durs (he llegit per diversos llocs que primer els bullen duran una hora per així poder-los manipular/pelar millor).
  2. Un cop tenim els codonys pelats els trossegem i els pesem (per calcular la quantitat de sucre necessari). Llavors ho posem en una cassola amb l'aigua, el suc de llimona i el sucre calculats i els courem fins que s'estovin, removent constantment. Jo m'hi he estat 45 min; fins que el codony es va estovar i va canviar de color, va quedar tot com caramel·litzat.
  3. Per acabar ho vaig triturar tot fins obtenir una salsa fina que vaig emmagatzemar, en calent, en un recipient.

Bon profit!

4 comentaris:

lolines ha dit...

UN CODONYAT, BONISSIM

Fórmules Culinàries ha dit...

Nosaltres també fem codonyat cassolà!!
I ens encanta lo bé que lliga amb el formatge!
tot un pecat!!
ptns!!

Francesc ha dit...

Hola!! Moltes gràcies pel teu comentari al meu blog. No coneixia el teu. Però, vistes les receptes tan bones que hi poses, segur que el visitaré més vegades. Per cert, quin codonyat més bo!! Com tu dius, com el de casa, cap!!
Salutacions

Marta CuinaDiari ha dit...

A mi m'agrada molt el codonyat. El meu pare sempre me'n porta per fer-ne i és que dura tant que pots anar menjant poc a poc durant tot l'any sense haver-lo d'avorrir...per cert, jo sóc Fontanet de segon! Marta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...