dilluns, 3 de desembre del 2012

Pastissets de cabell d'àngel de la meva iaia

Feia segles que esperava que arribés diumenge! (Sí, aquest passat diumenge).
Tenia el dia reservat amb la meva iaia per fer pastissets, aquells que ella feia quan encara era més jove i no li costava estar-se dreta tot el matí per fer-nos-en.
Recordo que sempre que hi havia algun dia especial o memorable, ella venia amb molts pastissets i amb una coca d'anís que també duia pomes i panses. Sempre recordaré els trossos de sucre que li quedaven per sobre de la coca, m'encantava mastegar-los! Eren tan deliciosament durs! (Potser era el que més m'agradava d'aquella coca).
Però sens dubte, el que més m'agradava d'aquells dies... Eren els seus pastissets! Podia menjar-me 10 sense problemes, sempre tenia un raconet a la panxa per a ells (fins que els meus pares em renyaven de forma monumental després de descobrir-me, per enèsima vegada, un altre bigoti de sucre glass; sí, m'havien de renyar diverses vegades per poder a que jo pogués entendre-ho. Però jo no sabia quan tornaria a menjar pastissets, havia d'aprofitar cada oportunitat!).

Aquí estaven acabats de sortir del forn,
per això encara no tenen sucre glass
Així que dissabte va venir la meva iaia, a fer pastissets amb mi. És la recepta que li va passar la seva mare, i que a ella li havia passat la seva mare, i així fins arribar a un llarg etc.
He de comentar que com que ella feia força temps que no en feia, les mesures les vam posar força a ull (sí, sé que les mesures ja es fan a ull; però com que no se'n recordava massa, vam experimentar una mica). La massa al principi ens va quedar massa compacta (respecte el que recordava ella), així que vam posar força anís, una mica de moscatell i una mica més d'oli de gira-sol. Va resultar que llavors va quedar massa líquid, així que afegint més farina va tornar a l'estat inicial, que era el normal XD
La conclusió és que les mesures, en principi, són les que toquen. La qüestió és fer-ho amb la justa mesura (els gots que tenia ella eren més petits que els meus; per fer-nos una idea: els seus gots són de 4 dits d'alt mentre que els meus són de 5 dits, per això els meus gots els vam omplir fins 3/4).

Prometo repetir la recepta per millorar-la. (Els meus futurs fills (i néts) hauran de tenir una recepta immillorable!)

En fi, aquí va!

Ingredients: (per a 70 pastissets! Avui dilluns ja gairebé no en queden xD)
  • 1 kg de farina
  • 500 g de sucre
  • aprox. 1/2 sobre de llevat
  • 3 mesures d'oli d'oliva
  • 2 mesures d'oli de gira-sol
  • 1 mesura (generosa) d'anís
  • 1 mesura de moscatell
  • sucre glass per decorar (difuminarà les imperfeccions dels pastissets menys agraciats)
  • Cabell d'àngel (i nutella per als de xocolata, per als que no els agrada el cabell d'àngel)
  • Una mesura equival a un got petit, d'aquells que fan 125 ml
Procediment:
  1. Per començar, en un bol gros hi hem de col·locar la farina i el sucre; ho barrejarem bé.
  2. Després hi agregarem la resta d'ingredients i amb una forquilla de fusta ho remenarem bé fins obtenir una massa homogènia (gens enganxosa). Jo ho vaig acabar pastant amb les mans ja que ho vaig trobar més còmode.
  3. A continuació hem de deixar reposar la massa 30 min.
  4. Després, simplement, hem de fer boletes amb una mica de pasta [aprox. hi ha de cabre en el palmell de la ma. (FOTO): la iaia va agafar una mica massa de massa, però aquesta seria la idea].
  5. Seguidament es fica sobre el marbre i s'aplana amb els dits fins fer una el·lipse. La massa aplanada ha de ser prou gruixuda per evitar que se'ns trenqui quan tanquem el pastisset però no massa gruixuda.
  6. Llavors hi posarem una cullerada del farcit escollit, ho tancarem amb molta cura i ho segellarem amb una forquilla.
  7. Els anirem col·locant en una placa de forn (la meva iaia els posava tal qual a sobre la placa, però a casa vam decidir fer-ho sobre paper sulfuritzat, per si s'enganxaven).
  8. El forn el teníem a 180ºC. Inicialment vam coure els pastissets (una fornada per cada plata de pastissets) en la 2a posició del forn començant per abaix (amb el foc d'abaix del forn; per coure la base). Quan van estar una miqueta torradets vam pujar la placa al mig del forn i vam encendre el foc d'adalt, per torrar-los i deixar-los cruixents.
El resultat són uns pastissets magníficament bons!


Aquí tenim el meu berenar :P

Bon profit ^^

11 comentaris:

Montse Palau { entre núvols de cotó } ha dit...

mmm... Se'm fa la boca aiguaaa! ^^

Pilar ha dit...

Hola, si vols pots provar la recepta que faig jo, surten molt bons:

http://misdulcespreferidos.blogspot.com.es/2012/02/pastissets-de-tortosa.html


*Pilar*

Pilar ha dit...

Una pregunta: on trobeu el cabell d'àngel??? A mi em costa de trobar... Ja m'ho diràs.

*Pilar*

Kristalle ha dit...

Oins, quina bona pinta!

Pilar ha dit...

Gràcies per contestar-me. Jo visc a Barcelona i fa temps trobava el cabell d'àngel al Carrefour però ara ja no. He pensat de fer-lo jo o preguntar a les pastisseries.
Jo també et segueixo.

Fins aviat.

*Pilar*

lolines ha dit...

Laia, una delicies, bonisimes.

Gracies per la teva visita al meu blog nou.
"menjar casolà per a molts"
Quan vulguis passa't per l'altre que tinc,
"Cuina amb la lolines"

Una abraçada

Miquel ha dit...

estos pastissets son brutales son tambien un clasico en mi casa aunque yo no le pongo levadura
me encantan y te han salido muy bien
peto

Susanna i Juan Pedro ha dit...

En rebre el teu missatge, ja m'he fet seguidora del teu blog! M'encanta! Aquests pastissets, són boníssims! Aquest Nadal ve la meva padrina... i en farem! Ens encanten!!!
Seguim en contacte!
Una abraçada!

Rosa Maria ha dit...

Els pastissets tenn molt bons pinta, llàstima que no m'agrada el cabell d'angel, els podria farcir de crema. El que és impressionant és el pastis de llimona de la portada, ara et buscaré la recepta

María ha dit...

Esta receta la veo maravillosa, me ha gustado mucho como se ven recien sacados del horno toda una delicia. Besicos

Anònim ha dit...

Amb coses així dóna gust estimar-te (k)




JORDI.

pd: sense voler acab de sortir de sa conta gmail, per això t'escric en anònim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...