dijous, 14 de febrer del 2013

Pastís de formatge

Ingredients:
  • 600 g de formatge tipus Philadelphia (3 paquets)
  • 250ml de nata líquida
  • 4 cullerades soperes de sucre
  • 2 cullerades soperes de farina
  • 4 ous
  • ratlladura de llimona
  • un paquet de galetes tipus Maria o Digestive
  • 100 g de mantega (desfeta al microones a potència baixa, sinó ho esquitxarem tot...)
  • melmelada per decorar (jo he fet servir melmelada de cireres casolana de la meva iaia)
Procediment:
  1. Per començar hem de fer la base del pastís. Per això, triturarem/processarem les galetes fins obtenir una farina fina i la mesclarem amb la mantega fosa. Quan obtinguem una mescla terrosa, folrarem la base del motlle.
  2. Mentre preparem el farcit del pastís (crema de formatge) podem introduir la base al forn a 180 ºC per a que quedi cruixent.
  3. Mentrestant, hem de mesclar els ous amb el sucre fins blanquejar-los. Després hi afegirem la nata líquida i el formatge i ho mesclarem bé. Llavors hi incorporarem la farina i la ratlladura de llimona. Quan ho tinguem tot homogeni ja podrem abocar la mescla obtinguda sobre la base de galeta. Jo ho he afegit amb cura amb l'ajuda d'un cullerot.
  4. Després, posarem el pastís al forn, i el courem a 170 ºC durant uns 10 min i després a 150 ºC de 30 a 35 min (jo l'he acabat tenint 45 min, esperava que em se m'obrís com al Pakus, però no ha sét el cas). Passat aquest temps, quan el pastís estigui ja daurat, pararem el forn i deixarem el pastís dins el forn amb la porta entreoberta (uns 50 min aproximadament). No passa res si el pastís no està acabat de coure, després l'haurem de deixar reposar durant unes 3 - 4 hores i llavors acabarà de quallar.
  5. Just abans de servir-lo podem decorar-lo amb una bona capa de melmelada i maduixes o fruits vermells.

Bon profit!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...