dijous, 19 de setembre del 2013

Magdalenes de xocolata amb trossets de xocolata

Avui dia 19 celebro el meu aniversari amb en Jordii, ja fa quatre anys que sortim junts (i sis que el conec). No sabria explicar com em sento sense semblar cursi o exagerada, però el sentiment del que m'agradaria parlar és real i existeix! Sempre n'havia sentit a parlar, ja fos en pel·lícules o en llibres i sempre m'havia semblat impossible, que era tot mentida, fruit de la gran imaginació dels escriptors.
Conèixer en Jordi m'ha canviat la vida ja que he conegut la persona que havia buscat (i somiat) tota la vida. És aquella persona que sempre ha estat al meu costat, m'escolta, em valora, m'anima, m'emociona, m'estima i el més important de tot em completa i em fa ser la persona més feliç del món.
M'enamora quan em parla de fotografia mentre m'explica la obturació que ha fet servir per agafar aquella foto o la ISO que ha posat... A mi em sona a xino, però la seva il·lusió per les petites coses m'ha fet veure el món d'una forma més senzilla i pràctica.
El somriure que fa seguit d'aquella espurna imperceptible als ulls quan sent coses de gats fa que em robi el cor per complet! Però sempre! No hi ha ni una vegada que ho faci que no em mori de ganes d'abraçar-lo! Sempre serà el meu petit Jordi...


És per això, que ja que vam celebrar el nostre aniversari per avançat, anant de viatge per Cadaqués i Olot (i poblets propers), avui volia fer-li algun detallet ^^
Feia temps que tenia apuntades aquestes magdalenes de xocolata que vaig veure al blog de l'Alma Obregón. N'he modificat alguns detalls i només veient com pugen al forn i es va fonent la xocolata... Han d'estar boníssissimes!

Ingredients (per a 12 magdalenes):
  • 115 g de mantega a temperatura ambient
  • 150 g de xocolata negra (i 180 g "per la decoració")
  • 100 g de xocolata blanca
  • 325 g de farina
  • 2 culleradetes de llevat
  • 1/2 culleradeta de sal
  • 1 cullerada sopera d'essència de vainilla
  • 125 g de sucre moreno
  • 2 ous L
  • 180 ml de llet
Procediment:
  1. Per començar hem de preescalfar el forn a 180ºC.
  2. Seguidament hem de desfer els 150g de xocolata amb la mantega, tot tallat a daus. S'hauria de desfer al bany maria, però com sempre, jo vaig prescindir-ne i ho vaig desfer a foc baix remenant-ho constantment per evitar que es cremés. Llavors ho retirem del foc i ho deixem refredar. (Per agilitar el procés vaig introduir el bol de la xocolata desfeta dins d'un altre més gros que contenia aigua freda).
  3. En un altre bol, hi hem de tamisar tots els ingredients secs: farina, sal i llevat i llavors ho reservem.
  4. Quan la mescla de xocolata i mantega s'hagi refredat suficient, hi incorporarem un a un els ous. Ho mesclarem bé amb unes varilles i a continuació hi agregarem la llet, la vainilla i els ingredients secs, batent bé després de cada addició.
  5. Després haurem de repartir aquesta massa espessa en els motlles de magdalena, omplint un màxim de 3/4 parts de la seva capacitat. Llavors ho decorarem amb la resta de xocolata negra i blanca. (Jo he fet servir la xocolata negra fondant del mercadona i la xocolata blanca del mateix supermercat. M'ha sorprès molt que la xocolata blanca no es desfés i que per contra es torrés. No sé si deu passar amb totes les xocolates blanques...).
  6. Per acabar ho enfornarem durant 25 min al forn (fins que l'escuradents surti net).

Bon profit!

18 comentaris:

Montse Palau { entre núvols de cotó } ha dit...

Moltes felicitaats parelleta!!! Quines paraules més boniques!!! I auqestes magdalenes tenen una pinta estupendaaaa!!! ^^

Norma2 ha dit...

Gracias Laia por tu visita a mi blog y por ello paso conocerte. Me Agrada que estudies química y que te guste la cocina ya que muchas cosas que pasan cuando cocinamos son el resultado de procesos químicos que se producen en los alimentos.
Espero que sigamos en contacto y que curiosees mi otro blog, seguro que te entretendrá
Besoss

NuriaM. ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
NuriaM. ha dit...

Madre mía qué peligro tienen esas magdalenas con ese chocolate blandito... se ven deliciosos!!
Un besito guapa!!

Montse Riera ha dit...

Ohh Laia quines paraules tant tendres i tan maques...m'he emocionat llegint-les. Us felicito parella i si seguiu així...estareu tota la vida junts :) Pero no deixis de ser tan dolça i segueix fent aquests dolços jaja.
Petonets

la Rosa dulce ha dit...

Muchas felicidades Laia, unas ricas magdalenas, seguro que le gustarán un montón. Bss.

lolines ha dit...

a més de boniques aquestes magdalenes han d'estar bonisims

restaurantes valladolid ha dit...

Que buenos!!! Me ha sorprendido el relleno, me encanta la combinación de ingredientes que lleva. Sin duda un plato para disfrutar.

VISCalacuina ha dit...

Moltes felicitats, unes magdalenes supremes!

Pumuky ha dit...

Buf quines madalenes!!

Només a mi se m'acut posar-me a mirar aquestes coses quan encara no he esmorzat, perquè t'han quedat de luxe!

Petons!

Javier ha dit...

Muchas felicidades pareja, espero que celebréis juntos muchos años más juntos y que siempre hables con la misma ternura y amor que desprenden hoy tus palabras!!

Estupenda receta para celebrarlo, espero que lo hayáis pasado muy bien

Una abraçada molt forta!!!

Carmeta Rusquilleta ha dit...

Moltes felicitats! Aquestes magdalenes són dignes d'una celebració de luxe! Petonets!

Recetas Fáciles y Rápidas ha dit...

Felicidades!! Que cumplais, muchos, muchísimos años más!!!
Las magdalenas son una autentica exquisited.
Besos

Unknown ha dit...

UMMMM!!! QUE RICAS.BSSS

Mònica Tarradellas ha dit...

M'ha agradat molt això dels trossets de xocolata blanca i negra com a farcit-decoració! Una abraçada!

Mònica Tarradellas ha dit...

M'ha agradat molt això dels trossets de xocolata blanca i negra com a farcit-decoració! Una abraçada!

Mònica Tarradellas ha dit...

M'ha agradat molt això dels trossets de xocolata blanca i negra com a farcit-decoració! Una abraçada!

Lale ha dit...

Que buena pinta, tengo la boca hecha agua con esos trocitos de chocolate, te quedaron geniales. Un besito guapa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...