dissabte, 21 de desembre del 2013

Piadines de mozzarella, albergínia, carbassó, ceba i xampinyons

Sento moltíssim haver tingut el blog tan abandonat. Però tinc una bona raó, hahah
Crec que no ho havia arribat a escriure per aquí, però finalment al setembre vaig acabar la carrera! Així que ja sóc llicenciada en Química! I això m'ha tret una bona càrrega de sobre, ara ja sóc lliure, per fi! :D
Des de llavors he estat buscant feina, com tothom, ja se sap... Les coses no pintaven massa bé ja que per tot arreu demanaven molta experiència ^^" Alhora que cuinava una mica més, però no m'acabava de motivar, per això vaig abandonar una mica tot això...
Així que vaig aprofitar les hores mortes d'estar a l'atur fent una mica d'esport que ja em tocava! També vaig aprofitar per començar a aprendre italià i ha resultat una llengua que em té enamoradíssima i he estat estudiant un curset enfocat a la indústria farmacèutica que vaig acabar el passat dia 16...
I bé, després de 4 mesos estant a l'atur... M'ha arribat el millor regal de Nadal que podia rebre! M'han agafat per treballar en una empresa que es dedica a investigar, desenvolupar, produir i distribuir productes per a la salut i serveis sanitaris a nivell mundial. Em queda prop de casa i començo al gener! Així que no puc estar més contenta!!!! ^^ 


És per això que guardava aquesta recepta per una ocasió especial i crec que ha arribat el dia! No és cap plat festiu que s'adigui a aquestes festes... Però està boníssima i això és el que importa!
Les piadines són uns pans plans elaborats amb farina de blat d'origen italià. La majoria de les vegades se les presenta plegades per la meitat i farcides de diferents maneres.

Ingredients (8-10 piadines):
  • 300 g de farina de força
  • 1 culleradeta de sal
  • 1 culleradeta de bicarbonat
  • 60 g de mantega
  • 160 g d'aigua (tèbia)
  • 1 albergínia
  • 1 carbassó
  • 500 g de xampinyons
  • 1 ceba gran o 2 petites
  • 200 g de mozzarella
Procediment:
  1. En un bol gros hi posarem la farina, la sal, el bicarbonat i la mantega en l'ordre indicat, excepte l'aigua. Els mesclarem amb els dits fins que la farina s'hagi impregnat del greix de la mantega.
  2. Llavors hi afegirem l'aigua a poc a poc, integrant-la. Si cal se'n pot afegir una mica més, depèn del tipus de farina que utilitzem.
  3. Amassarem dins del bol fins que sigui possible formar una bola. Passarem la massa a una superfície neta i seguirem amassant fins obtenir una massa homogènia i mal·leable  L'embolicarem amb un drap i la deixarem reposar durant 30 min.
  4. Seria bo començar a tallar les verdures ben primes, amb l'ajuda d'una mandolina si cal, i coure-les (a la planxa en el meu cas) amb una mica d'oli d'oliva i sal. Cal pensar que l'albergínia triga molt a coure's i si ens ho volem menjar tot calent, hem de fer més d'una cosa a la vegada. Després anirien els xampinyons i la ceba i per últim el carbassó. Aquí és on m'ha ajudat el meu "pinche" més obedient de tots: na Júlia, la meva germana petita.
  5. Passat els 30 min de repòs, dividirem la massa en 8 porcions d'igual mida, formarem boles amb cada una d'elles. Enfarinarem la superfície que farem servir i el corró, estirarem cada bola fins obtenir una làmina fina, intentant que ens quedi una forma el més circular possible. Per a que ens quedi perfecte, podem posar-hi un plat a sobre i retallar el que sobri amb un ganivet.
  6. Ho repetirem fins acabar amb totes les boles de massa (amb els retalls de massa m'han sortit dues piadines més, així que en total me n'han sortit deu). Segons les anem fent les podem col·locar una sobre l'altra, però sempre que estiguin ben enfarinades, sinó se'ns enganxaran.
  7. Llavors haurem de coure les piadines en una paella antiadherent (sense oli ni res) a foc mitjà durant un parell de minuts per a cada costat. Si no tenim el farcit preparat, es poden conservar bé les que ja estan fetes sota un drap, així aconseguirem que es mantinguin flexibles i calentes.
  8. Quan tinguem les piadines preparades, les farcirem posant una mica de mozzarella per tota la superfície de la piadina i just a sobre unes rodanxes d'albergínia, de xampinyons, de carbassó i de ceba. Per acabar, les posarem un minut al microones per aconseguir que la mozzarella es desfaci i tenir el dinar ben calentó.

Bon profit! :D

3 comentaris:

Raquel ha dit...

Ei moltes felicitats per la nova feina!
aquestes piadines tenen molt bona pinta.
que passis unes bones festes.
una abraçada

Roser ha dit...

Moltes felicitats!! I la recepta m'ha encantat! petons

Mònica Tarradellas ha dit...

Moltíssimes felicitats per la carrera i per la feina!!! De totes maneres, espero que, de tant en tant, la nova feina et deixi una estoneta per regalar-nos receptes tan bones com aquesta! Petons i Bon Nadal!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...