dissabte, 22 de desembre del 2012

Strudel de carbassó i formatge de cabra

Avui presento una de les receptes que he extret del magnífic llibre "Pasteles, pastas, galletas, merengues, tartas, panes. Dulces y salados" de Caroline Bretherton.
He de dir que em vaig llegir el llibre amb avidesa el primer dia que el vaig tenir a les mans... Vaig devorar les 544 pàgines que té i és per aquest motiu que vaig llegir malament la recepta que surt a la pàgina 344. La recepta que jo havia de fer era: Strudel de carbassa i formatge de cabra, però comprensiblement... Després de llegir tantes pàgines i salivar tant, la meva vista em va jugar una mala passada i no vaig llegir Carbassa (calabaza) sinó Carbassó (calabacín)!
És per això, que la recepta d'avui està una mica modificada! Hahahaha


La foto no és gran cosa perquè està feta amb la càmera del
mòbil. No està gaire decorat perquè ens moríem de gana!
Encara gràcies que vam resistir-nos per fer la foto! XD

Ingredients: (per a 2 strudels)
  • 2cullerades d'oli d'oliva
  • 2 cebes vermelles a rodanxes fines
  • 1 cullerada de vinagre balsàmic
  • un pessic de sucre
  • sal i pebre negre
  • 8 fulles de massa filo d'uns 25x25cm (4 fulles de filo per cada strudel)
  • 50g de mantega fosa
  • 2 carbassons ratllat gruixuts
  • 250 g de formatge de cabra, en trossos
Procediment:

  1. Per començar hem de preescalfar el forn a 200ºC. Escalfarem l'oli d'oliva a foc mitjà en una paella. Afegirem les cebes i les fregirem durant uns 5 min, fins que s'estovin. Afegirem el vinagre, el sucre, i una generosa quantitat de sal i pebre, i courem a foc lent 5 min més.
  2. Haurem de posar la fulla de massa filo en una superfície enfarinada. Pintarem la fulla amb una mica de mantega fosa i la cobrirem amb una segona fulla, que pintarem de nou. Ho haurem de fer igual amb la resta de fulles de massa. La última fulla de massa la untarem començant pels extrems (això ens ajudarà a segellar l'strudel).
  3. Seguidament haurem de repartir el carbassó equitativament sobre les bases de l'strudel, posant-lo en un dels extrems. A continuació, haurem de posar-hi per sobre la ceba i el formatge i finalment salpebrarem al gust.
  4. Després haurem de doblegar cap a dins els dos costats de l'strudel que estan sense farcit; així evitarem que el farcit surti pels costats. Haurem de cargolar la massa per enrotllar l'strudel. Per acabar, posarem l'strudel en una plata del forn antiadherent i el pintarem amb mantega.
  5. Finalment, ho fornejarem en la part alta del forn de 20 a 25 min, fins que l'strudel es torri una mica.

Bon profit!

7 comentaris:

Mika ha dit...

Tiene que estar muy rico leyendo los ingredientes. Apuntada queda tu receta ;)
Feliz Navidad, que lo pases muy bien al lado de tus seres queridos! Besitos!

No tot són postres ha dit...

Heheh, a casa passa sovint això de gairebé no arribar a la foto... i alguna vegada no hi arribo a temps.
Malgrat haver canviat la carbassa per carabassó segur que et va quedar boníssim!

BONES FESTES.
Ptnts
Dolça

b ha dit...

Mmmm amb la bona oloreta que deuria fer no m'estranya que ja tinguéssiu gana de menjar-lo!!! els strudels els trobo boníssims :)

Bet ha dit...

Mmmm amb la bona oloreta que deuria fer no m'estranya que ja tinguéssiu gana de menjar-lo!!! els strudels els trobo boníssims :)

Rosita Vargas ha dit...

El strudel me trae recuerdos me encanta luce muy lindo y rico,abrazos y abrazos.

Laboratoridecuina ha dit...

Ostres! no sé si serà per la gana que tinc a aquestes hores, però aquesta recepta de strudel la trobo irresistible. Quina pena que no hi ha manera de trobar a enlloc massa de filo!!

Pili Folch ha dit...

Quina bona pinta Laia! M'encanten els strudels (de fet, el de poma s'ha convertit en un dels meus postres favorits!). Em sembla una idea genial. Felicitats pel blog, em quedo per aquí!
Petonets!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...